Tehnologija ide naprijed i automobili sa njom

Nije tako daleko natrag, kad su ljudi počeli razmišljati, da bih se mogli od neke točke do druge pomicati sa nekim prijevoznim sredstvom. Naravno, najprije su tu bili bicikli, ali ideja i želja je bila sasvim drugačija – ljudi su željeli automobil, kojeg će tjerati neka supstanca, a ne njihove vlastite noge. Sve skupa je započelo davne 1860. godine, kada su izradili prvi plinski motor sa unutrašnjim izgorijevanjem , slijedio je prvo električko paljenje i sve ostalo, što je bilo potrebno, da bih se prvi automobili pomicali po putovima najprije jako sporo, a nakon toga sve brže i brže. Naravno, brzina i nerazvijena tehnologije je donijela i prve prometne nesreće, ali sve to je inženjerima davalo novu snagu, da su razvijali nove tehnologije i svakog dana bolje automobile.

Kako je danas na području automobilizma?
Ako su stvari nekad išle vrlo sporo, tako automobili, kao i njihov razvoj, onda je danas to sasvim drugačije. Tvrtke, kao što su Audi, BMW, Fiat, Renault i mnoge druge imaju zaposlene svoje inženjere, dizajnere, mehaničare i mnoge druge ljudi, koji su odgovorni za razvoj novih automobila. To znači, da mogu svi ti ljudi iz dana u dan razvijati novosti, a nakon toga ih ugrađivati u svoje automobile, testirati i ako se novosti iskažu za kvalitetne, ponuditi ih u obliku novih modela. Tako na primjer možemo kod svih bolje prodavanih auta primijetiti, da na tržište dolaze nov modeli svake dvije ili tri godine – još posebno so po tome na primjer poznati kod Volkswagena sa svojim Golfom, ili kod Renaulta sa svojima modelima kao što su Clio, Megan i drugi, a naravno i oni najbolji, kao što su BMW, Audi i drugi, idu po sasvim istim putem. Baš zbog toga se stari modeli prodaju i kupuju se novi, tržište se pokreče, a inženjeri imaju pet novih razloga za razvoj novih stvari.

Plin, elektrika ili još uvijek benzin?

Danas imati automobil, nije baš jednostavno – to znaju svi, koji se u njemu voze svaki dan. Kao prvo, potrebno ga je uzdržavati, što znači, da ga je potrebno čistiti i kupovati različitu auto-kozmetiku, a što je još bitnije, voziti ga je potrebno i na redovite servise. Svi ti servisi donose vam troškove, koji se razlikuju od marke do marke i naravno od toga, što je potrebno na automobilu zamijeniti. Ako su to na primjer samo brisači, ili motorno ulje, onda i nema tako velikih problema, ako pak morate srediti nešto veće, kao što je na primjer akumulator ili na primjer nešto na motoru auta, onda tu dolaze veliki troškovi. Ali nije vam to još sve – sada dolazi ono najvažnije, ono sa čime ćete se sresti svakog dana, a to su cijene benzina, koji pokreće vaš automobil. Cijene u posljednjim godinama više ili manje rastu, pa si tako sve manje ljudi može priuštiti vožnju u trgovinu ili samo do bližnjeg kafića – u takvim primjerima sve više ljudi počelo je upotrebljavati svoje noge. Jer je benzin postao tako skup, ljudi su počeli tražiti alternative sa kojima će se voziti jeftinije – mogućnost trenutačno mogu pronaći u preradi automobila na plin, ili u kupnji novog automobila, koji u potpunosti radi na električku energije.

Odlučite se za prvu alternativu, znači za ugradnju plina u automobil, to vam neće donijeti nekih većih zahvata na motoru vašeg auta, a rezultati u vašem džepu biti će vidljivi jako brzo. Trošak ugradnje plina iznosi negdje oko 1000-1500 eura, ali ako ćete sa takvim autom raditi oko 20.000 kilometara na godinu, ta investicija, će vam se povratiti u manje od godinu dana. Neki ljudi još se malo boje plina, kako ne bih u primjeru neke prometne nesreće došlo do eksplozija, al su svi testovi do danas pokazali, da su te stvari već tako dobro razvijene i zaštićene, da straha od takve opasnosti nema.

Druga alternativa vam donosi novi auto – to znači, da vašeg trenutačnog ne možete samo preraditi, kao što je to kod plina, već morate kupiti novi. Električki automobili danas još nisu najbolje razvijeni, ali tehnologija ide naprijed i svake godine dobivamo nove modele, koji donose novosti. Trenutačno imaju probleme u akumulatorima, koji ne mogu izdržati mnogo, pa se tako ljudi još uvijek boje odlaziti sa takvim automobilima na neka duža putovanja. Pored toga, dolazi vam još do problema, jer ne možete baš na svakoj benzinskoj crpki napuniti akumulatore, pa je tako potrebno svaki put dobro isplanirati. Pored toga, problem tih auta je još uvijek u visokoj cijeni, pa će tako još morati proći neko vrijeme, da bih što više proizvođača počelo proizvoditi takve modele, došlo bih do veće konkurencije i cijene bih počele padati – vrijeme donosi svoje, pa tako će donijeti i te novosti.

Tehnologija udobnosti doveze vas na cilj

Spomenuli smo prošlost, napisali nešto o elektrici, plinu i benzinu, a za kraj moramo nešto još reći o tehnologijama, koje donose udobnost u naš automobil. Jedna od takvih je sigurno klima, koja vam u ljetnim danima, kad je vani vruće, donese normalne temperature u vašu kabinu. Taj dodatak u prošlosti bio je rijetkost u automobilima, a danas praktički ne možete napraviti kupovinu, da klime ne bih dobili uz serijsku opremu. Klima vam ne koristi samo, da vam je hladno, već ste zbog nje puno bolje koncentrirani na cestu, pa ćete sa njom lako izbjeći kakvu od prometnih nesreća, što će vam sačuvati vaše blatobrane i rubnjake cijele i karoseriju neozlijeđenu. Pored toga možete danas u autima pronaći još navigacijske naprave, radije i mnoge druge stvari, koje je donijela tehnologija – za njih ćete kod kupovine nekoliko više platiti, ali potrebno je znati, da će sa njima svaki kilometar na cesti biti ljepši, bolji i radije ćete se voziti po svijetu.

Prečitajte više i kako se može upotrebiti krovna kutija.

Iz iste kategorije:

Related Posts