Povijest automobila

Od prvih ideja o automobilima do onih kakve danas vidimo na cesti, prošlo je jako mnogo godina i jako puno promjena.

Kada je sve počelo?

Kao začetnika ideje o stvaranju automobila smatra se Ferdinand Verbiest. On je još davne 1672.g. konstruirao prvo vozilo na paru kao igračku za tadašnjeg kineskog cara. Iako to vozilo nije bilo dovoljno veliko da u njega stane vozač, poslužilo je kao inspiracija kasnijim inovatorima. 1784. g. William Murdoch je napravio funkcionalnu kočiju na paru. Prvi automobilski patent dobio je Oliver Evans u SAD-u 1789.g. za svoju verziju automobila.

Fiat 500e

19. stoljeće

U ovom periodu mnogi su bili fascinirani idejom o stvaranju funkcionalnog automobila. Mnogi su predstavljali svoje verzije automobila, a neke izumi su označili veliki napredak prema smjeru u kojem će krenuti ova industrija. Jedan od inovatora bio je i Karl Benz koji je za neke svoje patente dobio razne nagrade. On je konstruirao prvi automobil na tri kotača i patentirao ga je pod nazivom “vozilo s plinskom pogonom”. No, najveći napredak ipak je ostvario njemački inženjer Nikolaus August Otto koji je izradio prvi četverotaktni motor sa stranim paljenjem. Daimler je tako iskoristio taj njegov motor i pomoću njega konstruirao prvi motocikl 1885.g. Nešto kasnije, tvrtke Daimler i Benz udružile su se u jednu kompaniju. Još jedan njemački inženjer iz ovog doba napravio je puno togo za auto industriju. Rudolf Diesel stvorio je motor s unutarnjim izgaranjem koji je po ekonomičnosti bio bolji od svih dotadašnjih motora.

20. stoljeće

1914.g. Henry Ford napravio je pravu malu revoluciju u proizvodnji automobila. Primijenio je koncept montažne trake i na taj način smanjio troškove proizvodnje automobila. Prvi automobil koji je izradio nazvan je jednostavno “T” i proglašen je automobilom stoljeća. Njegova cijena je u početku bila 850$, no Ford je reorganizacijom i optimizacijom proizvodnje uspio smanjiti krajnju cijenu na svega 260$. Vrlo brzo su njegov koncept montažne trake primijenili i Citroen i Opel, a kasnije i su i sve ostale tvrke slijedile njihov uspjeh. 1924.g. U tvornici MAN proizveden je i prvi autobil koji je kao pogon koristio Dieselov motor s direktnim ubrizgavanjem goriva. 1959.g. u automobil je prvi puta ugrađen i rotacijski motor koji je izumio Felix Wankel.
Od tada pa do danas u automobile su se ugrađivale mnoge brojne inovacije i automobili danas imaju jako mnogo različitih komponenti. Posljednjih nekoliko godina velike kompanije ulažu sve više novca i u testiranje automobila na razne druge pogone, poput električnih automobila. To je nužno jer stručnjaci predviđaju da će zalihe nafte gotovo presušiti do 2060.g.

Automobili stoljeća

1999.g. organiziran je i izbor za automobil stoljeća. Glasanje je trajalo nekoliko godina s popisom 200 automobila, a tijekom godina se taj popis smanjivao. Na kraju je ostalo 5 automobila za koje se smatralo da su ostavili neizbrisivi trag u auto industriji. Na prvom mjestu tako se našao Fordov model T, a slijedili su ga svi modeli kompanije Mini, Citroen DS, Volkswagen Beetle i Porsche 911. Kako automobili postaju sve napredniji i inovativniji, sljedeći ovakav izbor sigurno neće biti jednostavan i biti će jako puno kandidata koji zaslužuju svoje mjesto na listi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *