Kako ih namjestiti i kako funkcioniraju retrovizori?

Svi znamo što su retrovizori. To su zrcala koja se nalaze na bočnim stranama prijevoznih sredstava i poboljšavaju kvalitetu vožnje tako što nam omogućuju bolji pregled ceste. Ovo je specifično bitno za velike automobile, kamione, autobuse i slično: u tim slučajevima već je dovoljan rizik zbog glomaznosti sredstva.

Kvalitete dobrih retrovizora

Prva stvar koju retrovizori svakako moraju imati je fleksibilnost. Oni moraju biti u stanju prilagoditi se gore, dolje, lijevo i desno kako biste vi mogli s obzirom na svoju visinu i udaljenost sjedala od volana prilagoditi peglednost.

Bitno je obratiti pozornost na zrcalo koje mora biti prilagođeno za veliku količinu svjetlosti te se prilagoditi automatskim zatamnjenjem.

Često je dobro imati dodatno osvjetljenje na njima te konveksno staklo koje je posebno pogodno za inače nedostupne kuteve.

Moderniji modeli, ako je to moguće kod vašeg auta, imaju elektroničko podešavanje što znači da preko sučelja možete micati retrovizor.

Retrovizori nisu specijalno bitni po pitanju estetike, ali dobro bi bilo da su lakiranog kućišta zbog kvalitete i trajnosti. Takvi se modeli puno lakše i održavaju te ponovno lakiraju.

Što kada retrovizor nije funkcionalan?

S obzirom da „strše“ van auta, retrovizori su česte žrtve sudara, neoprezne vožnje i uskih prostora za parkiranje. Postoji jedna zabluda o tome da kad se retrovizor otkine ili pokvari morate ići kupiti novi.

Zapravo, stvar je u tome da možete jednostavno otići automehaničaru ili majstoru za autoelektroniku i oni će vam prvo pregledati kvar te reći je li se zapravo unuarnji sistem retrovizora pokvario. Možda uopće ne postoji potreba da kupujete cijeli novi retrovizor.
Danas se pak dijelovi za osvjetljenje, kućišta i zrcala sva mogu nabaviti zasebno i stoga je lako uštediti novac ako malo istražite i ne dopustite osobi koja vam prva da mišljenje da odluči što ćete vi zapravo sa svojim automobilom.

Cijene retrovizora dosta variraju ovisno o modelu. Neki su po 300-tinjak kuna zato što nemaju električni sistem unutar sebe, a neki mogu biti čak i do 900 ovisno o tome koliko je kompliciran algoritam po kojem rade i je li potrebno sučeljem resetirati korištenje nakon ponovnog montiranja.

U svakom slučaju, nemojte se voziti bez retrovizora! Iako vam ne mogu pomoći kod mrtvog kuta, svakako vam daju puno veću preglednost.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *